Blog . Profile . Archive . Email  


narcissus

کارشناسان محیط زیست آمریکا هشدار داده اند اگر روند گرم شدن زمین به شکل کنونی ادامه داشته باشد قطب شمال در سال 2030 کاملا نابود خواهد شد و دیگر خبری از یخچال های طبیعی و برف در این مناطق نخواهد بود.
به گزارش تابناک به نقل از گزارش الحیات از آمریکا نیز نشان می دهد که ماهواره های کنترل محیط زیست در قطب شمال نشان داده است که حجم ذوب شدن یخ های قطب شمال بیش از 4 برابر میزانی است که آمارهای رسمی اعلام می کنند بنابراین روند نابودی قطب شمال بسیار سریع تر از آنچه گقته شده است ، خواهد بود.
آمریکای مرکزی و شمالی و شمال اروپا به عنوان آلوده کننده ترین کشورهای جهان شناخته شده و اگر این کشورها به روند صنعتی شدن کنترل نشده ادامه دهند روند گرم شدن دمای کره زمین سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و چه بسا حتی در سال های زودتر از 2030 نیز قطب شمال از بین خواهد رفت و متعاقب آن جهان شاهد حوادث غیر طبیعی نظیر بالا آمدن آب دریاها و زیرآب رفتن بخش های وسیع تر و نابودی محیط زیست قطب شمال را شاهد باشد.
هشدار کارشناسان تا کنون مورد توجه آمریکا و کشورهای صنعتی قرار نگرفته است.

 

نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:,ساعت 7:33 بعد از ظهر توسط mahsa| |

با آنکه بارها شنیده ایم که خوردن شکلات موجب خرابی دندان ها می شود ولی در کنار آن شکلات ها فوائدی نیز دارند.


1 . شکلات سرشار از مواد معدنی می باشد
گنجینه ای غنی از فواید است ! گاز گرفتن حتی یک تکه ی کوچک شکلات سیاه پر از مواد معدنی مانند منیزیم ، فسفر و همینطور پتاسیم ، آهن، زینک و ویتامین های دیگر از جمله گروه B می باشد. همراه با یک رژیم غذایی متنوع، شکلات یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می دهد. در انتخاب خود توجه کنید: یک شکلات سیاه واقعی را انتخاب کنید و بیسکویئت های کاکائویی و دیگر دسرهای خیلی شیرین را فراموش کنید زیرا ارزش غذایی ندارند.

2 . شکلات واقعی ضد افسردگی است
شکلات برای روحیه خیلی خوب است و بگذارید اینطور باشد! چرا؟ اولاً به دلیل این که یک ماده ی معدنی شناخته شده به نام منیزیوم و آرامش بخش در آن وجود دارد و برای انتقال تکانه های عصبی در مغز مهم است. همچنین به دلیل آن که غنی از تئوبرومین است، که یک محرک است، اما تیرامین و فنیلتیلامین، دو ماده ی نزدیک به آمفتامین ها در مغز که به افزایش اثرات انتقال دهنده های عصبی اقدام می کنند. داشتن این خصوصیات شکلات را به یک داروی ضد افسردگی طبیعی بدل کرده است.

3 . شکلات به از بین رفتن چین و چروک کمک می کند
شکلات سیاه جزو 10 تا از بهترین غذاهای جوانی است ! کاکائو در واقع یکی از غنی ترین منابع غذایی از فلاونوئیدها و بخصوص در کاتشین ها ست، که خواص آنتی اکسیدانی خوبی برای آن ها شناخته شده است. برای درو کردن این فواید بی شمار ، بدون احساس گناه خودتان را از گاز زدن به شکلاتی سرشار از کاکائو محروم نکنید ، زیرا به شما کمک می کند بدنی جوانترو پویا تر در طولانی مدت داشته باشید، مراقب باشید که اگرشکلات شیری یا شکلات سفید باشد کاکائو حاوی آن مقدار خیلی کمی فلاونوئیدها دارا است.

4 . شکلات درجلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند
فلاونوئیدها در کاکائو و شکلات سیاه نقش سودمندی در حمایت از بیماری های قلبی و عروقی دارد. در واقع کلسترول بد خون را پایین می آورن دو از کشش دیواره های رگ های خون بدن محافظت می کنند . این هم دلیل دیگری برای این که شکلات بیشتری بخورید !

5 . شکلات مانع از فشار خون بالا می شود
این ماده ی غذایی مانع از بالا رفتن فشار خون می شود. غنی از فلاونوئیدهاست ، در واقع به طور قابل توجهی فشار خون را پایین می آورد و به ثبات فشار خون کمک می کند. شکلات سیاه از دیابت نوع دوم جلوگیری می کند .

6 . شکلات چاق نمی کند
سرشار از چربی و کربوهیدرات است ، شکلات به طور متوسط حاوی 500 کالری در هر 100 گرم می باشد. کالری بسیاری دارد ولی نباید از رژیم غذایی تان حذفش کنید. شکلات سیاه ویتامین های بسیار قوی دارد. هر روز گاز زدن به شکلات باعث می شود مواد غذایی بی فایده و پر کالری نخورید و با این کار هم کالری لازم را بدست آورده اید و هم همراه آن از سایر فواید شکلات بهره برده اید و در ضمن، دیگر سراغ سایر خوردنی های چاق کننده نمی روید.

 

نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:,ساعت 3:53 بعد از ظهر توسط mahsa| |

 

 

 

 گاهی برخی از تصاویر همانا حاوی مفاهیم پیچیده‌ای هستند كه مفاهیم كلیدی و مهم را در لفافه‌ بیان می‌كنند كه برای درك بهتر آن كار كارشناسی و صرف ساعت‌ها وقت و انرژی نیاز است. برای مثال به عكس زیر نگاه كرده و بعد (اگر توانستید)به پرسش‌ها پاسخ دهید:

چرا زاغچه سرش را به حالت تعظیم فرو آورده است؟

الف) چون كلا آدم فروتنی است.
ب)چون خیلی سربه زیر و ماخوذ به حیا است و نمی تواند به صورت نامحرم نگاه كند.
ج)چون در حال تمرین یوگا است.
د) چون در حال شمردن اعداد از یك تا ده است تا خشمش فروكش كند و عقاب را لت و پار نكند!

چرا عقاب بر و بر به زاغچه نگاه می كند؟

الف) چون ارث پدرش را می خواهد كه دست زاغچه است
ب) چون حقوقش را می خواهد و زاغچه خود را به آن راه، زده است
ج)چون خلافكار پررویی است كه همانا از رو نمی رود
د)گزینه ب صحیح است

چرا عقاب بالای شاخه نشسته است؟

الف)چون تازه رژیم گرفته و می خواهد سبك وزن بودن خود را ثابت كند
ب) چون مدل عكاسی است و ژست گرفته است
ج)چون قصد شومی دارد كه هنوز آشكار نشده است
د) همه موارد

زاغچه روی تنه درخت دنبال چه می گردد؟

الف) دوربین مخفی
ب)دستگاه شنود
ج)نیم سكه بهار آزادی
د)حقوق عقاب

از این عكس چه نتیجه ای می گیریم؟

الف)به هیكل‌مان ننازیم
ب)هیچ وقت كم نیاوریم

ج)پررو باشیم
د )همه موارد

 

نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:,ساعت 3:30 بعد از ظهر توسط mahsa| |

 آندینا لطفی از اندونزی توانست با ثبت این تصویر زیبا از کش‌ و قوس بدن مورچه برای دست‌یابی به غذا، جایزه بهترین تصویر آماتوری از طبیعت و حیات‌وحش را در رقابت‌های عکاسی نشنال‌جئوگرافیک ۲۰۱۱ از آن خود کند

نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:,ساعت 3:28 بعد از ظهر توسط mahsa| |

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه لس انجلس تایمز نوشت: بسیاری از امریکایی ها هر روز در صفحه تویتر وضع یک راس الاغ عراقی که نیروهای نظامی امریکا از عراق آن را به امریکا انتقال داده اند و هم اکنون تحت مراقبت های ویژه قرار دارد، پیگیری می کنند.
گروهی از طرفداران حیوانات امریکا در تلاشی ۳۷ روزه موفق شدند این حیوان را که اسموک نامیده می شود از استان انبار عراق به ترکیه و از آن جا به امریکا منتقل کنند.
این الاغ ۳ سال پیش به یکی از مقرهای نیروهای امریکایی بنام "تقدم" در استان الانبار وارد شد و مورد توجه نیروهای امریکایی قرار گرفت.
در سال ۲۰۰۹ زمانی که نیروهای امریکایی از این مقر خارج شدند، این الاغ را به یکی از شیوخ عراقی در منطقه سپردند تا از آن مراقبت کند اما ژنرال جان فولسام امریکایی که در زمان حضور در پایگاه "تقدم" در فلوجه الانبار این الاغ را دوست داشت، بعد از بازنشستگی نمی توانست خاطراتش را با اسموک فراموش کند.
فولسام که پایه گذار گروهی برای حمایت از خانواده های نظامیان و نظامیان مجروح است، تصمیم گرفت به هر شکلی این الاغ را به امریکا منتقل کند اما زمانی که به شیخ عراقی مراجعه کرد شیخ عراقی گفت برای تحویل این الاغ که دیگر معروف شده بود، ۳۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد. البته شیخ عراقی بعدها از این خواسته خود منصرف شد.
اسموک برای مسافرت ۷ هزار مایلی خود از عراق به امریکا موانع مختلفی مانند آزمایشات پزشکی و مقررات اداری را پشت سر گذاشت و هفته گذشته به امریکا رسید.
یکی از روانشناسان ارتش امریکا برای آن که انتقال الاغ عراقی را به امریکا توجیه کند، در گزارشی ۶ صفحه ای تاثیر انتقال آن را در بهبود وضع مجروحان جنگی تدوین و به مقامات نظامی تسلیم کرد.

نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:,ساعت 2:52 بعد از ظهر توسط mahsa| |


Power By: LoxBlog.Com