Blog . Profile . Archive . Email  


narcissus

عکس رادیولوژی که قیچی جراحی 17 سانتی متری را در شکم پت اسکینر 69 ساله در 20 آوریل سال 2004 در سیدنی استرالیا نشان می دهد. خانم اسکینر در ماه می سال 2001 در بیمارستان سنت جورج سیدنی تحت عمل جراحی قرار گرفت اما پس از عمل هنوز از درد شدید شکم رنج می برد و 18 ماه بعد با اصرار وی برای گرفتن عکس رادیولوژی، پزشکان از وجود قیچی در شکم وی آگاه شدند.

این عکس که در 24 آوریل سال 2009 منتشر شد جمجمه چن لیو را نشان می دهد که جسدش در یکم نوامبر سال 2009 در جنوب سیدنی پیدا شد. جسد وی که هدف شلیک تفنگ میخی قرار گرفته بود، در زمان کشف به شدت تجزیه شده بود.

در این عکس به روز شده، تصویر از زن چینی 29 ساله ای به نام لو کویفن گرفته شده که سوزن های درون بدن وی را به نمایش گذاشته است. جراحان چینی قصد دارند 23 سوزنی که توسط پدربزرگ و مادربزرگ لو زیر پوست وی گنجانده شده را خارج کنند. به گفته مسئولان بیمارستان، این سوزن ها با هدف کشتن لو در بدن وی فرو شده تا شاید یک نوزاد پسر جایگزین او شود.

نوشته شده در دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,ساعت 9:56 بعد از ظهر توسط mahsa| |

کسانى که خطى نامرتب دارند: احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستندو به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند
کسانى دست خط مرتب و خوانایى داشته باشند: مى توان این طور برداشت کرد که آن ها خودشان را بسیار کنترل مى کنند و دوست ندارند به راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى کنند.
کسى که خیلى پررنگ مى نویسد و قلم را زیاد فشار مى دهد: احتمالاً علاقه زیادى به مخالفت کردن با دیگران دارد؛ چرا که احساس قدرت واعتماد به نفس زیادى مى کند و دوست دارد روى دیگران اعمال نفوذ کند و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمى کند.
کسانى که خیلى کمرنگ مى نویسند: احتمال این که فردى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاداست و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درک مى کنند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى خورند و وقتى دیگران از آن ها انتقاد مى کنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب نشینى مى کنند.
کسانی که خیلى کند و آهسته مى نویسند: به سرعت قادر به نشان دادن عکس العمل نیست؛ این افراد احتمالاً به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى که آهسته مى نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه کار و محتاط هستند و در نتیجه به زمان بیشترى براى فکر کردن و فهیدن نیاز دارند و در ابراز احساساتشان هم کند هستند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمى نگیرند تا این که یک تصمیم غلط بگیرند.
کسانی که دست خط تند و شتابزده اى دارند: احتمالاً افرادى کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته مى شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه اى هستند. سریع درک مى کنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگى در تصمیم گیرى دچار لغزش و خطا شده و از این که در آرامش به حرف هاى دوستانشان گوش کنند خسته مى شوند.
کسانی که دست خط ساده اى دارند و خیلى ابتدایى مى نویسند: در روابط با دیگران ترجیحاً واقع گرا و با تدبیر هستید و نمى توانید قبول کنید که گاهى باید با دیگران کنار بیایید و به آن ها توجه کنید و همچنین اطرافیان به ندرت از آن چه درون شما مى گذرد آگاهى پیدا مى کنند.
کسانی که دست خطى زیبا و پررنگ و لعابى دارند: این امکان وجود دارد که گاهى به شدت رسمى برخورد کرده و خیلى مفصل و با علاقه درباره مسایل دلخواهتان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد که درخواسته ها و تمایلاتتان پرتوقع و رویایى باشند.
اگر شما خود را داراى دست خط ریزى مى بینید و بسیار کوچک مى نویسید: احتمالاً شما توانایى هاى خود را دست کم مى گیرید و خودتان را از آن چه واقعاً هستید کمتر ارزیابى مى کنید و ممکن است گاهى تنگ نظر و خرده گیر باشید.
اما اگر درشت مى نویسید: این احتمال وجود دارد که خودتان را زیادى بزرگ و مهم جلوه داده و گاهى بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار مى کنید.
اگر کسى دست خط شکسته اى دارد و حروف را زوایه دار و شکسته مى نویسد: فردى بسیار با اراده مى باشد و در کارهایش حد وسط را قبول ندارد و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیست و اغلب به همین خاطر که وسط را دوست ندارد از دیگران خسته مى شود و تصمیمى نمى گیرد چون دوست ندارد راه اشتباه را انتخاب کند.
اگر فردى دست خط ملایم و کشیده اى دارد: آدمى چند بعدى است و مى تواند مشکلاتش را از زوایاى مختلف بررسى و درک کند. برایش تنوع مهم است و گاهى احساس مى کند استعدادهاى زیادى دارد و نمى تواند هیچ کدامشان را به درستى شکوفا کند. ممکن است فردى زود رنج باشد و به ندرت علیه برداشت ها و انتقادات دیگران از خود دفاع کند.
اگر کلمات را در هم و فشرده مى نویسید: احتمالاً شما فرد راحتى نیستید و در جمع خودتان را کنارى مى کشید و مى خواهید کنترل خود را از دست ندهید. از برقرارى رابطه با دیگران خوشتان نمى آید و گاهى دوست ندارید خود را فردى خوش فکر نشان بدهید. اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده مى کنید و عقیده خود را مى گویید واین به این علت است که قدرى محتاط هستید.
کسى که کلمات را با فاصله و باز باز مى نویسد: خیلى راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و خیلى ساده و بى تکلف و مستقیماً به دیگران نزدیک مى شود. گاهى به راحتى از کوره درمى رود و با این کار ممکن است به حریم شخصى دیگران تجاوز کند و این به این علت است که او ارزشى به خوددارى کردن و کنترل خود نمى دهد، اما انسانى کوشا و باطراوت است که سریع تصمیم گرفته و با کارهاى خود به دیگران خدمت مى کند

نوشته شده در دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:,ساعت 10:49 بعد از ظهر توسط mahsa| |

شايد در عالم واقع حضور در دو محل مختلف به طور هم زمان امكان پذير نباشد؛ اما از نظر قوانين كوانتومي چنين چيزي ممكن است. اكنون دانشمندان آزمايشي ترتيب داده اند تا به بررسي اين موضوع بپردازند.

 

 

آزمايش جاه‌طلبانه‌اي كه طي آن قرار است يك گوي شيشه‌اي به طور هم‌زمان در دو محل وجود داشته باشد، مي‌تواند حساس‌ترين امتحاني باشد كه تا كنون در خصوص نظريه كوانتوم مطرح شده است.

 
 

به گفته محققان، اين آزمايش يك گوي محتوي ميليون‌ها اتم را در يك وضعيت برهم‌نهي در مكان‌هاي مختلف قرار خواهد داد.

به گزارش نيوساينتيست، از زماني‌كه اروين شرودينگر طي آزمايش نظري مشهور خود اعلام كرد كه يك گربه به صورت هم‌زمان مي‌تواند در يك برهم‌نهي از وضعيت مرده و زنده بودن قرار داشته باشد، فيزيك‌دانان همواره از خود مي‌پرسند كه آيا اجسام بزرگ مي‌توانند از قوانين كوانتوم تبعيت كنند يا خير.

 
 

ايده آزمايش اين است كه يك گوي شيشه‌اي به قطر 40 نانومتر كه در يك محفظه كوچك قرار دارد، به طور ناگهاني تحت بمباران يك ليزر قرار بگيرد.

 
 

اين كار باعث مي‌شود كه گوي از يك سمت محفظه به سمت ديگر پرتاب شود. اما از آنجايي‌كه ماهيت نور كوانتومي است، موقعيت كره نيز وضعيتي كوانتومي خواهد داشت. اين مساله باعث مي‌شود كه گوي در يك برهم‌نهي كوانتومي قرار گيرد.

 
 

به گفته اوريل رومرو ايزارت از موسسه اپتيك كوانتومي ماكس پلانك آلمان، قرار است كه آزمايش در خلاء بالا و دماي فوق العاده پايين انجام شود تا اختلالات گرمايي يا مولكول‌هاي هوا مزاحمتي براي گوي ايجاد نكنند.

 
 

بدون ذره‌اي هم‌پوشاني

 

سال گذشته آرون اوكانل و همكارانش در دانشگاه سانتاباربارا كاليفرنيا، نشان دادند كه ايجاد برهم‌نهي در يك نوار فلزي به طول 60 ميكرومتر امكان‌پذير است. با اين وجود، جدايش فيزيكي ناشي از دو وضعيت مختلف نوار تنها 1 فمتومتر (هر فمتو معادل 10 به توان منفي 15 است) بود، يعني چيزي تقريبا معادل عرض هسته يك اتم.

 
 

در مقابل، آزمايش جديد گوي شيشه‌اي را در آن واحد در دو موقعيت كاملا متمايز و بدون كوچك‌ترين هم‌پوشاني قرار مي‌دهد. رومرو ايزارت مي‌گويد: «در آزمايش پيشنهادي ما، مركز جرم در يك برهم‌نهي از موقعيت‌هاي مكاني قرار مي‌گيرد كه فاصله آنها از يكديگر، بيشتر از اندازه خود جسم است.»

 
 

آزمايش‌هاي تداخل‌سنجي اتمي كه در آنها فلورين‌ها (كلاس خاصي از مولكول‌هاي كربني كه شكلي كروي دارند) و ساير مولكول‌هاي شامل چند صد اتم در وضعيت‌هاي متمايز برهم‌نهي قرار گرفته‌اند، از نظر جدايش قبلا هم به نتايج خوبي رسيده است. اما رويكرد جديد به راستي از اجسام ماكروسكوپي براي آزمايش استفاده مي كند.

 
 

به گفته محققان، انجام آزمايش‌هايي در خصوص مكانيزم‌هاي كوانتوم بسيار ارزشمند است. مشاهده رفتار چنين اجسام بزرگي كه از قوانين كوانتوم پيروي مي‌كنند، بهترين وسيله براي يافتن راه‌هايي است كه در آن نظريه كوانتوم ممكن است شكست بخورد.

 
 

به گفته آنتوني لگات از دانشگاه ايل‌نويز، آزمايش رومرو ايزارت مي‌تواند درك ما را از حقايق پشت پرده كوانتوم بالا ببرد.

 
 

وي مي‌گويد: «نه آزمايش‌هاي فلوريني و نه آزمايش اوكانل، قادر نيستند كه نظريات قدرتمند رقيب نظريه كوانتوم را مورد آزمايش قرار دهند.»

نوشته شده در شنبه 5 شهريور 1390برچسب:,ساعت 8:58 بعد از ظهر توسط mahsa| |

کساني که به طرف عقربهاي ساعت امضاء مي‌كنند انسان‌هاي منطقي هستند.

كساني كه بر عكس عقربه‌هاي ساعت امضاء مي‌كنند دير منطق را قبول مي‌كنند و بيشتر غير منطقي هستند.

كساني كه از خطوط عمودي استفاده مي‌كنند لجاجت و پافشاري در امور دارند.

كساني كه از خطوط افقي استفاده مي‌كنند انسان‌هاي منظّم هستند.

كساني ك با فشار امضاء مي‌كنند در كودكي سختي كشيده‌اند.

كساني كه پيچيده امضاء مي‌كنند شكّاك هستند.

كساني كه در امضاي خود اسم و فاميل مي‌نويسند خودشان را در فاميل برتر مي‌دانند.

كساني كه در امضاي خود فاميل مي‌نويسند داراي منزلت هستند.

كساني كه اسمشان را مي‌نويسند و روي اسمشان خط مي‌زنند شخصیت خود را نشناخته‌اند.

كساني كه به حالت دايره و بيضي امضاء مي‌كنند ، كساني هستند كه مي‌خواهند به قله برسند

نوشته شده در شنبه 14 خرداد 1390برچسب:,ساعت 9:25 بعد از ظهر توسط mahsa| |

طراح این معما آلبرت انیشتین بوده و به گفتهً خودش فقط  %2 از مردم دنیا می توانند این معما را حل کنند . هیچگونه کلک و حقه ای در این معما وجود ندارد و فقط منطق محض می تواند شما را به جواب برساند.

 (1)  در خیابانی 5 خانه در 5 رنگ متفاوت وجود دارد
 (2)
در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند
 (3)
این 5 صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند ، سیگار متفاوت می کشند! ، و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند
سوال : کدامیک از آنها در خانه، ماهی نگه می دارد؟؟؟

راهنمایی

۱) مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می کند.
۲) مرد سوئدی، یک سگ دارد.
۳) مرد دانمارکی چای می نوشد.
۴) خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.
۵) صاحبخانه خانه سبز، قهوه می نوشد.
۶) شخصی که سیگار Pall Mall می کشد پرنده پرورش می دهد.
۷) صاحب خانه زرد، سیگار Dunhill می کشد.
۸) مردی که در خانه وسطی زندگی میکند، شیر می نوشد.
۹) مرد نروژی، در اولین خانه زندگی می کند.
۱۰) مردی که سیگار Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند.
۱۱) مردی که اسب نگهداری می کند، کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند.
۱۲) مردی که سیگار Blue Master می کشد، آبجو می نوشد.
۱۳) مرد آلمانی سیگار Prince می کشد.
۱۴) مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.
۱۵) مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد
آلبرت انیشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت ، آیا شما می توانید جواب آنرا بدست آورید؟

نوشته شده در جمعه 6 خرداد 1390برچسب:,ساعت 11:18 قبل از ظهر توسط mahsa| |

بقیه عکس ها در ادامه مطلب


 


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 1 بهمن 1389برچسب:,ساعت 7:24 بعد از ظهر توسط mahsa| |

با آنکه بارها شنیده ایم که خوردن شکلات موجب خرابی دندان ها می شود ولی در کنار آن شکلات ها فوائدی نیز دارند.


1 . شکلات سرشار از مواد معدنی می باشد
گنجینه ای غنی از فواید است ! گاز گرفتن حتی یک تکه ی کوچک شکلات سیاه پر از مواد معدنی مانند منیزیم ، فسفر و همینطور پتاسیم ، آهن، زینک و ویتامین های دیگر از جمله گروه B می باشد. همراه با یک رژیم غذایی متنوع، شکلات یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می دهد. در انتخاب خود توجه کنید: یک شکلات سیاه واقعی را انتخاب کنید و بیسکویئت های کاکائویی و دیگر دسرهای خیلی شیرین را فراموش کنید زیرا ارزش غذایی ندارند.

2 . شکلات واقعی ضد افسردگی است
شکلات برای روحیه خیلی خوب است و بگذارید اینطور باشد! چرا؟ اولاً به دلیل این که یک ماده ی معدنی شناخته شده به نام منیزیوم و آرامش بخش در آن وجود دارد و برای انتقال تکانه های عصبی در مغز مهم است. همچنین به دلیل آن که غنی از تئوبرومین است، که یک محرک است، اما تیرامین و فنیلتیلامین، دو ماده ی نزدیک به آمفتامین ها در مغز که به افزایش اثرات انتقال دهنده های عصبی اقدام می کنند. داشتن این خصوصیات شکلات را به یک داروی ضد افسردگی طبیعی بدل کرده است.

3 . شکلات به از بین رفتن چین و چروک کمک می کند
شکلات سیاه جزو 10 تا از بهترین غذاهای جوانی است ! کاکائو در واقع یکی از غنی ترین منابع غذایی از فلاونوئیدها و بخصوص در کاتشین ها ست، که خواص آنتی اکسیدانی خوبی برای آن ها شناخته شده است. برای درو کردن این فواید بی شمار ، بدون احساس گناه خودتان را از گاز زدن به شکلاتی سرشار از کاکائو محروم نکنید ، زیرا به شما کمک می کند بدنی جوانترو پویا تر در طولانی مدت داشته باشید، مراقب باشید که اگرشکلات شیری یا شکلات سفید باشد کاکائو حاوی آن مقدار خیلی کمی فلاونوئیدها دارا است.

4 . شکلات درجلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند
فلاونوئیدها در کاکائو و شکلات سیاه نقش سودمندی در حمایت از بیماری های قلبی و عروقی دارد. در واقع کلسترول بد خون را پایین می آورن دو از کشش دیواره های رگ های خون بدن محافظت می کنند . این هم دلیل دیگری برای این که شکلات بیشتری بخورید !

5 . شکلات مانع از فشار خون بالا می شود
این ماده ی غذایی مانع از بالا رفتن فشار خون می شود. غنی از فلاونوئیدهاست ، در واقع به طور قابل توجهی فشار خون را پایین می آورد و به ثبات فشار خون کمک می کند. شکلات سیاه از دیابت نوع دوم جلوگیری می کند .

6 . شکلات چاق نمی کند
سرشار از چربی و کربوهیدرات است ، شکلات به طور متوسط حاوی 500 کالری در هر 100 گرم می باشد. کالری بسیاری دارد ولی نباید از رژیم غذایی تان حذفش کنید. شکلات سیاه ویتامین های بسیار قوی دارد. هر روز گاز زدن به شکلات باعث می شود مواد غذایی بی فایده و پر کالری نخورید و با این کار هم کالری لازم را بدست آورده اید و هم همراه آن از سایر فواید شکلات بهره برده اید و در ضمن، دیگر سراغ سایر خوردنی های چاق کننده نمی روید.

 

نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:,ساعت 3:53 بعد از ظهر توسط mahsa| |

به گزارش ايسنا، فيل آترتون از كارشناسان شركت اسلوم برداون، توليد كننده لوازم تخت خواب كه اين نظرسنجي را انجام داده است، مي‌گويد: اين مطالعه نشان مي‌دهد كه بوهاي مختلف مي‌توانند مانند محرك‌هاي تاثيرگذار عاملي براي بيدار كردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفاده از اين روش مستلزم آن است كه هر فردي حساسيت و محرك خاص خود را براي بيدار شدن از خواب پيدا كند.

به گزارش روزنامه ديلي اكسپرس، اين نظرسنجي تاييد مي‌كند كه به طور كلي 26 درصد از انگليسي‌ها با تحريك بوي قهوه از خواب برمي‌خيزند در حالي كه 27 درصد از مردان انگليسي با استشمام بوي تخم‌مرغ، سوسيس يا گوشت كبابي سريعتر بيدار مي‌شوند. در واقع اين بوهاي خوشمزه از آشپزخانه، مردان را به هيجان آورده و از خواب بيدار مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، 23 درصد از زنان انگليسي نيز در اين نظرسنجي اظهار داشتند كه بوي ژل استحمام بهترين محركي است كه احساس سنگين خواب آلودگي را در هنگام صبح از آنها دور مي‌سازد. برخي از افرادي هم كه روحيه رومانتيك‌تري دارند تاكيد مي‌كنند كه بوي گل رز در اتاقشان، آنها را به هنگام صبح از خواب بيدار مي‌كند.

آترتون در اين باره تصريح كرد: احساس ما از بوها بسيار قدرتمند است و مي‌تواند تاثير شگفت انگيز و فوق‌العاده‌اي روي خلق و خو و رفتارهاي ما داشته باشد. برخي از بوها و رايحه‌هاي خاص مي‌توانند ذهن و روحيه ما را شفاف‌تر كرده و روان ما را بيدار سازد. بنابراين دانستن اين مطلب كه مردم با چه بوهايي بيشتر بيداري را احساس مي‌كنند يا راحت‌تر از خواب بيدار مي‌شوند، موضوعي جالب و هيجان انگيز و درعين حال كارآمد است.

نوشته شده در چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 1:45 بعد از ظهر توسط mahsa| |

 

با اینکه احساسات همیشه از خصوصیات زنانه به شمار می‌رود ، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتی می‌شوند و تجربیات عاطفی مشابهی را توصیف می‌کنند. در یک بررسی در رابطه با هوش عاطفی ۵۰۰ هزار فرد بالغ ، ثابت شد که هوش عاطفی مردان به اندازه زنان است. مطالعاتی که بر روی زوج‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد که مردان هم به اندازه زنان با میزان استرس همسرشان هماهنگ‌اند و به همان اندازه قادر به حمایت از آنها هستند.

مردان و زنان آه می‌کشند ، گریه می‌کنند ، شادی می‌کنند ، خشمگین می‌شوند و داد و فریاد راه می‌اندازند ، اما شیوه پردازش و ابراز احساسات در آنها متفاوت است.
دکتر کلمن، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: « احساسات در زندگی مردان در پشت سر و در زندگی زنان در پیش رو قرار دارند.» هورمون تستوسترون بر احساسات مردان تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آنها بیشتر به طبقه‌بندی و تفکر منطقی بپردازند. به نظر می‌رسد زنان طبیعتاً با عواطف خود بیشتر در تماس هستند ، در حالی که مردان باید روی این قضیه کار کنند و اگر این کار را بکنند شرایط کاملا برابر می‌شود. آنها دارای روابط شادتر و زندگی سعادتمندانه‌تری خواهند بود.

چرا بسیاری از مردان از نظر احساسی ضعیف هستند؟ خوب این تقصیر مغزمردانه است. دکتر دیوید پاول، رییس مرکز بین‌المللی مطالعات سلامت می‌گوید: « سیم‌کشی مغز مردان متفاوت است.» او توضیح می‌دهد که ارتباط بین نیم‌کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم‌کره راست مغز، محل عواطف و احساسات، در زنان قوی‌تر است: «ارتباط بین دو نیم‌کره در زنان شبیه یک بزرگراه است، بنابراین می‌توانند به راحتی بین دو نیم‌کره حرکت کنند. اما در مردان این ارتباط مانند یک کوره راه باریک است که باعث می‌شود دسترسی به احساسات برای ما مردها چندان آسان نباشد.»

این می‌تواند توضیحی برای نتایج ۱۲۵ مورد مطالعه در فرهنگ‌های مختلف باشد: در این بررسی‌ها مشاهده شد که مردها و پسرها همواره در تفسیر پیام‌های غیرکلامی نهفته در ژست بدن، حالت صورت و لحن صدا دقت کمتری دارند.

هم‌چنین واکنش مردان نسبت به احساسات ضعیف‌تر است و زودتر هم آنها را فراموش می کنند. در آزمایشی که در دانشگاه استانفورد انجام گرفت، عکس‌هایی از صحنه‌های تکان‌دهنده یا ناراحت‌کننده باعث تحریک بخش گسترده‌تری در مغز زنان شد. پس از سه هفته، زنان در مقایسه با مردان جزییات بیشتری از این تصاویر را به خاطر داشتند. به همین صورت محققان گمان می‌کنند که یک زن ممکن است به خاطر بگو مگو یا بی‌اعتتنایی کوچکی که شوهرش مدت‌هاست فراموش کرده هم‌چنان ناراحت و عصبانی باشد.

پسرها در سن یک سالگی در مقایسه با دختران ارتباط چشمی کمتری برقرار می‌کنند و به اشیای متحرک مثل ماشین توجه بیشتری نشان می‌دهند تا چهره انسان‌ها. هم پدرها و هم مادرها با پسران‌شان کمتر در مورد عواطف و احساسات صحبت می‌کنند (به جز خشم)، و دایره لغات ذهن پسرها شامل تعداد کمتری از واژه‌های مربوط به احساسات می‌شود.

در زمین بازی- اگر نه در خانه- پسرها یاد می‌گیرند که جلوی اشک‌شان را بگیرند و ترسی از خود نشان ندهند. چهره آنها، که زمانی به اندازه دختران نشان دهنده احساس‌شان بود، با رسیدن به سنین دبستان جدی تر می‌شود.

در سنین بزرگ‌سالی مردان از کلمات کمتری استفاده می‌کنند و صحبت کردن را حداقل در جمع ابزاری برای بالا بردن موقعیت خود می‌دانند، برعکس خانم‌ها که برای نزدیکی به دیگران با آنها وارد صحبت می‌شوند. مردان حتی هنگام صحبت با دوستان‌شان هم در حال تبادل اطلاعات در مورد خرید ، ورزش، ماشین یا کامپیوتر هستند.

چرا مردان منفجر می‌شوند؟

اگر چه زنان هم به اندازه مردان عصبانی می‌شوند ، اما خشم هم‌چنان یک ویژگی مردانه به حساب می‌آید. دکتر کنث دیلیو کریستین، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: «خشم به این علت به وجود می‌آید که شخص به علت سرکوب کردن احساسات خودش دچار سرخوردگی شدید می‌شود با این وجود این کاری است که مردان انجام می‌دهند، چون می‌ترسند که اگر کمی به احساسات‌شان بها بدهند دیگر کنترل آن از دست‌شان خارج می‌شود. اگر شما همه ابعاد وجودتان را رشد ندهید اگر یاد نگرفته باشید که چه‌طور با احساسات‌تان کنار بیایید، تبدیل به سایه‌ای می‌شوید که فقط بخش کوچکی از شخصیت‌تان را نشان می‌دهد و طولی نمی‌کشد که این بنای سستی که از خود ساخته‌اید فرو می‌ریزد

 

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زندگی احساسی مردان هم به اندازه زنان پیچیده و غنی است اما در اغلب موارد این امر از مردان- و همچنین از زنان – پوشیده باقی می‌ماند.

نوشته شده در جمعه 22 دی 1389برچسب:,ساعت 3:59 بعد از ظهر توسط mahsa| |

در این یافته که باعث تعجب بسیاری از والدین شده، محققان متوجه شدند دو فرزند دختر با احتمال کم‌تری با یکدیگر به مشکل برمی‌خورند ، با یکدیگر رفتار بهتری دارند و به ندرت والدین خود را آزار می‌دهند.

دانشمندان ادعا کردند، فرزندان دختر راحت‌تر با هم کنار می‌آیند، توجه بیش‌تری به یکدیگر دارند و اعتماد بیش‌تری به والدین خود دارند.
اما بیش‌تر شدن تعداد دختران می‌تواند نه تنها شرایط را بهتر نمی‌کند، بلکه ممکن است به فاجعه بینجامد. تحقیقات نشان می‌دهد خانواده‌هایی که دارای 4 فرزند دختر هستند مشکلات بیش‌تری برای کنترل دعواها و مشکلات بین اعضای خانواده دارند.

محققان مطالعاتی را روی هزاران پدر و مادر که دارای فرزندان زیر 16 سال بودند انجام دادند تا به بهترین ترکیب فرزندان برای رسیدن به آرامش در خانواده پی ببرند.

میزان شادی و رضایت از زندگی در بین خانواده‌هایی که دارای 2 دختر هستند بیش‌ترین میزان است و توضیح دلیل آن چندان هم مشکل نیست. فرزندان دختر بیش تر در انجام کارهای خانه همکاری می‌کنند و رفتار بهتری هم با خود و دیگر اعضای خانواده دارند.
اما بر عکس پدر و مادرهایی که دارای 4 فرزند دختر هستند به طور متوسط باید هر روز 4 دعوای خانگی را حل و فصل کنند.

در مجموع پدران و مادرانی که دارای 4 فرزند با هر جنسیتی باشد با احتمال بیش‌تری نسبت به خانواده‌های دیگر در زندگی خود با مشکل روبه رو هستند. با افزایش تعداد فرزندان، والدین فرصت کافی برای نگهداری از فرزندانشان ندارند و نمی‌توانند زمان را به طور مساوی بین همه فرزندانشان تقسیم کنند.

در این خانه‌ها معمولا یک یا تعداد بیش‌تری از فرزندان ممکن است مورد بی‌توجهی واقع شوند که همین موضوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکل در خانواده شود.

بعد از دو دختر، ایده‌آل‌ترین ترکیب برای خانواده داشتن یک پسر و یک دختر است. تقریبا 86 درصد از والدین اعلام کردند یک خواهر و برادر رابطه خوبی با یکدیگر دارند و دوستان خوبی برای یکدیگر در دوران کودکی هستند.

خواهر و برادرها معمولا به ندرت با یکدیگر بر سر مسائلی مانند اسباب‌بازی‌ها و مانند آن با یکدیگر درگیری پیدا می‌کنند. اما بعد از آن‌که آن‌ها بزرگ‌تر شدند نکات مشترک کم‌تری با یکدیگر پیدا می‌کنند و ممکن است دیگر مانند گذشته با یکدیگر رابطه نداشته باشند.

سومین ترکیب محبوب در بین والدین، داشتن دو پسر است. والدین معتقدند پسرها به یکدیگر توجه زیادی نشان می‌دهند و دوستان خوبی می‌شوند، اما بعد از آن‌که آن‌ها بزرگ می‌شوند اعتماد آن‌ها به پدر یا مادر کم‌تر می‌شود.

محققان از تعدادی از پدرها و مادرها بر اساس رفتار کودکان و با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند راحت بودن نگهداری از آن‌ها، سازگاری با یکدیگر و مواردی از این دست بهترین ترکیب فرزندان را در یک خانواده به ترتیب از بهتر به بدتر مشخص کردند. در این مطالعه از 2 هزار 116 پدر و مادر نظرخواهی شد.

1.دو دختر
2. یک پسر و یک دختر
3.دو پسر
4. سه دختر
5. سه پسر
6. چهار پسر
7. دو دختر و یک پسر
8. دو پسر و یک دختر
9. سه پسر و یک دختر
10. سه دختر و یک پسر
11. دو پسر و دو دختر
12. چهار دختر

 

نوشته شده در پنج شنبه 18 فروردين 1390برچسب:,ساعت 10:51 قبل از ظهر توسط mahsa| |

۱. آلبرت اینشتین (Albert Einstein) در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت اینشتین او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!

 

2. توماس ادیسون (Thomas Alva Edison) که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد وپنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!

 

3.جیمز وات (James Watt) که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!

 

4.لویی پاستور (Louis Pasteur) در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین 22 نفر رتبه 22 را کسب کرد!  



 

نوشته شده در پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 11:34 بعد از ظهر توسط mahsa| |

براي لاغر شدن ، از بشقاب و روميزي آبي رنگ استفاده کنيد. رنگ آبي اشتها را کم مي‌کند . 

 

 

اگر کم خواب هستيد وسايل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآوريد يا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنيد. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است

 

 

اگر مضطرب هستید و فشارعصبي طاقت شما را بريده است، از رنگ سبز استفاده کنيد. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش مي‌دهد .

  افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند. غذاهاي زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجويند. رنگ زرد سطح انرژي را بالا برده و مانع افسردگي مي‌شود

 

 

اگر از کم خوني رنج مي‌بريد، ميوه‌هاي قرمز رنگ مانند گيلاس ، توت فرنگي و گوشت قرمز مصرف کنيد

 

 

 

 

اگر مشکلي پيش روي شماست، از رنگ نيلي استفاده کنيد، رنگ نيلي کمک مي‌کند تا بهتر بينديشيد

اگر بي‌حال و حوصله هستيد، رنگ نارنجي را انتخاب کنيد، هنگام استحمام صبحگاهي از حوله و ابزار نارنجي استفاده کنيد، رنگ نارنجي. بي‌حالي شما را از بين مي‌برد

نوشته شده در پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 9:28 بعد از ظهر توسط mahsa| |

مطالعات جدید رفتارشناسی بر روی افراد چپ دست نشان می دهد ترس بر روی این افراد نسبت به افراد راست دست تاثیر بسیار شدیدتری دارد.

به گزارش مهر، دانشمندان دریافتند افرادی که به تماشای یک فیلم هشت دقیقه ای ترسناک می نشینند در صورتی که چپ دست باشند از نشانه های مرتبط با اختلال استرس پس آسیبی بیشتری نسبت به افراد راست دست برخوردار بوده و بیشتر می ترسند.

زمانی که از این افراد درخواست شد آنچه در فیلم که بخشهایی از ترسناکترین صحنه های فیلم سکوت بره ها بود، دیده اند را تعریف کنند افراد چپ دست از لحظه های این فیلم جزئیات بیشتری را با تکرار فراوان واژه ها تعریف کردند. این تاثیر در میان افرادی که به اختلال استرس پس آسیبی مبتلا هستند دیده می شود.

نتایج این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه کوئین مارگارت در ادینبرگ انجام گرفته می تواند اطلاعات بیشتری درباره نحوه ابتلای افراد به این بیماری و واکنش مغز آنها در برابر بیماری را در اختیار محققان قرار دهد.

بر اساس گزارش تلگراف، فیلم سکوت بره ها به عنوان یکی از استرس زا ترین و ترسناک ترین فیلمهایی که تا کنون ساخته شده شناخته می شود و محققان با پخش هشت دقیقه از آن توانستند به تفاوتهای رفتاری چپ دستها و راست دستها در مقابله با ترس و استرس پی ببرند

نوشته شده در سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 10:28 بعد از ظهر توسط mahsa| |

محققان آمریكایی می‌گویند آموزش بهداشت به دختران خوب است اما تمیزی بیش از حد می‌تواند عامل ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آسم، آلرژی و بیماری‌های التهابی مانند كروهن و پلی‌آرتریت روماتویید باشد.
طبق تحقیقی كه توسط پژوهشگران دانشگاه Oragon state انجام و در مجله Social Science of medicine منتشر شده است دختران و پسران با میكروب‌های مختلفی سروكار دارند چون دختران برخلاف پسرها در كوچه بازی نمی‌كنند و با آلودگی‌های كمتری سروكار دارند. پیش از این تحقیقی كه توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد انجام شده بود نشان داد پاكیزگی بیش از حد برای سلامت كودكان مضر است و می‌تواند احتمال ابتلا به آسم را در آنها افزایش دهد. 

طبق آمار جدید مركز آمریكایی Dlsease control میزان ابتلا به آسم در زنان بیش از مردان است و زنان 3 برابر مردان دچار ناراحتی‌های اتوایمیون می‌شوند. به نظر می‌رسد ارتباط كمتر دختران با آلودگی‌ها در مقایسه با پسرها در این موضوع نقش داشته باشد.

تحقیقات دیگری هم در دانشگاه میشیگان انجام شده است که نشان می‌دهد افرادی که به دفعات زیاد با صابون های آنتی باکتریال حاوی ماده "تریکلوزان" در تماس هستند بیشتر دچار حساسیت می‌شوند و در واقع قرار گرفتن در معرض ماده "بیسفنول A" هم ممکن است روی سیستم ایمنی اثر منفی بگذارد. ماده تریکلوزان ترکیب شیمیایی است که به طور گسترده در صابون های آنتی باکتریال، خمیر دندان ها، کیسه های پلاستیکی و وسایل پزشکی یافت می‌شود. بیسفنول A هم ماده ای است که در بسیاری از مواد پلاستیکی مانند پوشش محافظ قوطی های کنسرو یافت می‌شود. هر دوی این مواد از جمله مواد سمی‌محیطی به شمار می‌روند و اثرات منفی روی سلامتی انسان گذاشته و باعث تغییر هورمون ها می‌شود

نوشته شده در سه شنبه 18 فروردين 1390برچسب:,ساعت 10:43 بعد از ظهر توسط mahsa| |

یکی از موضوعاتی که ذهن خیلی از خانم ها را به خود مشغول می کند این است که چگونه می توانند بر همسر خود تاثیر بگذارند.در مقالات متعدد ،راهها ی گوناگونی را بیان کرده ایم مانند: اخلاق خوش،صبر،احترام به همسر و... اما تمام زنان در برخی مواقع از سلاحی استفاده می کنند که اتفاقا شوهرشان را تحت تاثیر قرار می دهد. البته ما در این مقاله اصلا قصد نداریم شما را به این کار تشویق کنیم.
وقتی زن‌ها اشک می‌ریزند، بوی اشک مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر حتی اشک را نبینند و صدای گریه را نشنوند، خشمشان کم‌تر می‌شود. به علاوه اشک، نه گفتن به زبان شیمیایی به میل جنسی مردان است.
انسان‌ها در موقعیت‌های متفاوتی اشک می‌ریزند. البته اشک مخصوص انسان نیست و در موجودات دیگر هم دیده می‌شود. اما آیا اشک ریختن فقط تاثیر فردی دارد و مثلا شما را آرام‌تر می‌کند، یا این که روی دیگران هم می‌تواند اثری داشته باشد؟ ‌شاید سوال جالب‌تر این باشد که اشک چه‌طور روی دیگران تاثیر می‌گذارد؟

اولین حدس دانشمندان این بود که اشک ریختن روی احساس شادی یا غم دیگران تاثیر دارد؛ اما با کمال تعجب مشخص شد که اشک افراد تاثیری روی شادی و یا ناراحتی دیگران ندارد و تغییری نه در جهت مثبت و نه منفی در خلق دیگران ایجاد نمی‌کند. بلکه مهم‌ترین تاثیر اشک، کاهش میل جنسی در مردان است!
به گزارش ‌ محققین دانشگاهی در خاورمیانه اشک‌های دو زن را که در حال تماشای یک فیلم غمگین بودند جمع‌آوری کرده و دستمال کتانی را به آن آغشته کردند. همچنین محلول نمکی درست کردند و پس از قطره قطره ریختن آن روی صورت همان زن‌ها، دستمال دیگری را با این محلول نمکی آغشته کردند. بررسی این محققان روی تاثیر بوی اشک متمرکز شده بود!
از ۲۴ داوطلب مردی که در این مطالعه شرکت کردند، هیچ‌کدام با بوییدن اشک و محلول نمکی، نتوانستند تفاوت آن‌ها را تشخیص بدهند. سپس از آن‌ها خواسته شد که در سه حالت به یک سری عکس از چهره زنان نگاه کنند و به جذابیت آن‌ها امتیاز بدهند. در حالت اول با دستمال آغشته به محلول نمکی در حالت دوم با دستمال آغشته به اشک زیر بینی و در حالت سوم بدون هیچ دستمالی.

محققین به این نتیجه رسیدند که فقط بوی اشک واقعی، ‌امتیازی را که مردان به جذابیت می‌دهند، کاهش می‌دهد. به علاوه بوی اشک هیچ تاثیری بر ارزیابی آن‌ها از شدت غم تصویر زنان نداشت.
سپس برای این که مشخص شود آیا غم تاثیری بر کاهش میل جنسی مردان دارد یا نه، ‌عکس‌ها را با یک فیلم غمگین عوض کردند. پژوهشگران این‌بار برای ارزیابی میل جنسی،‌ میزان تستوسترون موجود در بزاق مردان را اندازه گرفتند و متوجه شدند که فقط در مردانی که هنگام تماشای فیلم، دستمال آغشته به اشک واقعی را بو می‌کردند، هم در طول پخش فیلم و هم بعد از آن،‌ مقدار تستوسترون کاهش یافته است.

محققان بر این باورند که هدف اشک، نه کاهش میل جنسی مردان که کاهش سطح تستوسترون است که عامل اصلی رفتار پرخاشگرانه و خشونت در مردان است. بنابراین اشک با بوی خود به طرزی نامرئی قدری از خشم مردان می‌کاهد.
محققین برای اطمینان بیشتر، آزمایش دیگری انجام دادند. این‌بار در حالی که محققین با تصویربرداری ام.آر.آی عملکردی، الگوی فعالیت مغزی داوطلبان را مشاهده می‌کردند، به آنها فیلم‌هایی نشان دادند که در شرایط عادی به افزایش تستوسترون منجر می‌شود. آزمایش چندین بار تکرار شد: با فیلم‌های شاد، غمگین و خنثی، در حال بوییدن اشک واقعی، محلول نمک و بدون بو. مقایسه الگوهای مغزی هم نشان داد اشک عامل خاموشی میل جنسی در مردان است.

ابن نتایج بدان معنی است که اشک نوعی پیام شیمیایی می‌فرستد که روی مردان تاثیر می‌گذارد و این مستقل از دیدن یا شنیدن اشک ریختن زنان است! اما این تاثیر اشک به چه دردی می‌خورد؟
محققان بر این باورند که هدف اشک، نه کاهش میل جنسی مردان که کاهش سطح تستوسترون است که عامل اصلی رفتار پرخاشگرانه و خشونت در مردان است. بنابراین اشک با بوی خود به طرزی نامرئی قدری از خشم مردان می‌کاهد.
از سوی دیگر،‌ اشک نوعی پاسخ «نه» از طرف زن به مرد است، آن هم به زبان شیمیایی!

نوشته شده در دو شنبه 12 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 3:50 بعد از ظهر توسط mahsa| |

به گزارش خبرگزاری مهر، کلیو کرسول دانشمند دانشگاه سیدنی با ارائه یک آنالیز پیچیده ریاضی که البته با الگوهای غربی سازگار است نشان داد که این متد تا 75 درصد احتمال یافتن شریک زندگی مناسب را برای افرادی که در جستجوی فرد ایده آل هستند تضمین می کند.
وی در این خصوص اظهار داشت: "بیشتر افراد جستجو برای یافتن فرد مناسب را تکرار می کنند اما همچنان به نتایج غم انگیزی می رسند. به خصوص پیدا نکردن شریک زندگی مناسب موجب افزایش آمار طلاق در کشورهای مختلف شده است."
تئوری این ریاضیدان استرالیایی نشان می دهد که گاهی افراد مجرد چندین شکست عاطفی را تجربه می کنند تا شانس یافتن شریک زندگی مناسب و نیمه گمشده آنها تا 75 درصد افزایش یابد.
این دانشمند افزود: "این یک مسئله درست و یا غلط نیست بلکه تنها یک مدل ریاضی است. نیمه گمشده افراد ناگهان وارد زندگی آنها نمی شود به طوری که افراد باید برای پیدا کردن شریک زندگی تلاش کنند."
براساس گزارش رویترز، این ریاضیدان گفت: "اغلب افراد زمان بیشتری را صرف پیدا کردن یک خودروی مناسب می کنند تا پیدا کردن یک عشق و طبیعی است که نتیجه عشقهای ناگهانی و ناپخته ازدواجهای منجر به طلاق می شود."

نوشته شده در دو شنبه 18 فروردين 1390برچسب:,ساعت 1:9 قبل از ظهر توسط mahsa| |


Power By: LoxBlog.Com