Blog . Profile . Archive . Email  


narcissus

به گزارش ايسنا، فيل آترتون از كارشناسان شركت اسلوم برداون، توليد كننده لوازم تخت خواب كه اين نظرسنجي را انجام داده است، مي‌گويد: اين مطالعه نشان مي‌دهد كه بوهاي مختلف مي‌توانند مانند محرك‌هاي تاثيرگذار عاملي براي بيدار كردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفاده از اين روش مستلزم آن است كه هر فردي حساسيت و محرك خاص خود را براي بيدار شدن از خواب پيدا كند.

به گزارش روزنامه ديلي اكسپرس، اين نظرسنجي تاييد مي‌كند كه به طور كلي 26 درصد از انگليسي‌ها با تحريك بوي قهوه از خواب برمي‌خيزند در حالي كه 27 درصد از مردان انگليسي با استشمام بوي تخم‌مرغ، سوسيس يا گوشت كبابي سريعتر بيدار مي‌شوند. در واقع اين بوهاي خوشمزه از آشپزخانه، مردان را به هيجان آورده و از خواب بيدار مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، 23 درصد از زنان انگليسي نيز در اين نظرسنجي اظهار داشتند كه بوي ژل استحمام بهترين محركي است كه احساس سنگين خواب آلودگي را در هنگام صبح از آنها دور مي‌سازد. برخي از افرادي هم كه روحيه رومانتيك‌تري دارند تاكيد مي‌كنند كه بوي گل رز در اتاقشان، آنها را به هنگام صبح از خواب بيدار مي‌كند.

آترتون در اين باره تصريح كرد: احساس ما از بوها بسيار قدرتمند است و مي‌تواند تاثير شگفت انگيز و فوق‌العاده‌اي روي خلق و خو و رفتارهاي ما داشته باشد. برخي از بوها و رايحه‌هاي خاص مي‌توانند ذهن و روحيه ما را شفاف‌تر كرده و روان ما را بيدار سازد. بنابراين دانستن اين مطلب كه مردم با چه بوهايي بيشتر بيداري را احساس مي‌كنند يا راحت‌تر از خواب بيدار مي‌شوند، موضوعي جالب و هيجان انگيز و درعين حال كارآمد است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 1:45 بعد از ظهر توسط mahsa| |


Power By: LoxBlog.Com